Het effect van een groot bereik op LinkedIn
Herfst! Voor velen een tijd om weer even naar binnen te keren (letterlijk en figuurlijk). En terwijl ik deze blog voor je schrijf realiseer ik me dat dat ook voor mij geldt, met het onderwerp waar ik je over wil schrijven. Ik wil namelijk reflecteren op een video die veel deed. Dit is een blog over het effect van groot bereik op LinkedIn met een video.
Het slobbertrui incident
De kans is groot dat je mij kent/volgt via LinkedIn. Een sociaal netwerk waarin ik erg actief ben, en wekelijks video’s deel met een presentatietip of een inzicht m.b.t. mijn vakgebied. Mijn video’s bereiken meestal 3.000 tot 10.000 kijkers, aantallen waar ik erg blij mee ben. Maar de video van eind september, sloeg werkelijk alles… In meerdere opzichten. En wat dat met mij deed, wil ik graag met jou delen.
Ik heb het over een video, waarin ik vertel over kritiek die ik kreeg op mijn kleding tijdens een training. Kritiek die mij raakte. Heb je de video nog niet gezien? Bekijk hem dan via deze link. (Je hebt hiervoor wel een LinkedIn account nodig.)
De boodschap die ik vertelde, raakt blijkbaar veel mensen… want nog nooit heb ik zoveel tractie gekregen.
Meer dan 365.000 mensen bekeken de video ? Gaaf, maar ook intens…
Wellicht denk je nu: goed voor elkaar Marije! Mooie exposure voor je bedrijf. En natuurlijk heb je gelijk. Maar ik kan je vertellen dat het meer met me doet dan dat.
Gekscherend zei ik tegen een collega ondernemer dat het voelt alsof ik met een billboard op een vol Malieveld sta. En via oortjes hoor wat iedereen van me vindt. En dat is best heftig, kan ik je vertellen. Vooral als je gevoelig bent voor dit soort dingen… Zoals ik 🙂
Ik vond het vanmorgen een mooi moment voor een stukje reflectie. Op die opmerking en op mijn video. Op wat dat heeft losgemaakt op LinkedIn, en wat dat dan vervolgens met mij doet. Ik heb dit gedaan via een video. Omdat het een boeiend proces op zich is, wat zichtbaarheid met je doet. En omdat ik denk ook anderen daar weer mee te kunnen inspireren.
Bekijk hier mijn reflectie op het moment (let op: 25 minuten vermaak)
Deze video is interessant voor jou als je meer wilt weten over:
- De risico’s die je loopt als je een persoonlijk verhaal deelt (fysiek maar ook dus digitaal)
- Hoe je hier mee om kunt gaan
- Kritiek, en hoe je hier mee om gaat als gevoelig persoon
- Of gevoelig zijn en succesvol zijn in wat je doet hand in hand kunnen gaan
- Waarom het toch de moeite waard blijft jezelf op authentieke wijze te blijven presenteren
- De techniek die ik gebruik voor mijn video’s (met name m.b.t. ondertiteling)
- Waarom het überhaupt waardevol is je video’s te ondertitelen
- De dingen die ik meemaak en leer als ondernemer en hoe ik anderen daar op mijn beurt weer mee verder help
- Super zichtbaar zijn zonder daar voor te hoeven betalen (ik heb nog nooit geld uitgegeven aan promotie van content)
- Mijn motivatie om zichtbaar te zijn.
Bekijk de video via deze link.
Als je een dezer dagen voor de kachel zit in je warme huiskloffie met de kaarsen aan, pak dan deze video erbij. En laat me vooral weten wat mijn reflectie weer met jou doet. Ik ben benieuwd ?